CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 17, 2010

bila aku tersedar cintamu paling hakiki!!!

"sesungguhnya,antara orang yang mencintai dan dicintai tidak ada jarak.Cinta adalah kata2 mengenai perasaan.Sesiapa yang merasakan cinta,bermakna telah mengenalinya;sesiapa yang menerangkan sesuatu,padahal ia sendiri ghaib dari sisi-nya dengan kewujudan dan kehadiran-nya,maka ia bijak;dalam sedar dia mabuk;untuk memberisepenuh perhatian pada-nya,ia sudah penuh;dalam kegembiraan dengan-nya ia bingung,kehebatan-nya menjadikan lidah kelu untuk menyebutkan;kehairanan menjadikan akal buntu mengakui;kebingungan menjadikan hati henti untuk menyatakan.Disana,hanya kebingungan yang abadi,hati yang lemah dan rahsia yang sempurna,sedangkan cinta dengan segalanya merupakan penentuan dalam hati"

gelasku,anggurku dan temanku minumku ada tiga
dan aku yang dirundung rindu cinta adalah keempat
gelas kegembiraan,kenikmatan mengelilinginya
tiba2 orang yang diajak minum ditelaga mengikutinya
bila aku memendang
tiadaku lihat kecuali milikNya
ya Allah aku tidak layak untuk syurgaMu
namun aku juga takut azab nerakaMu
wahai orang yang mencelaku
aku menyintai keindahanNya
demi Allah,telingaku bukan hanya mendengar celaanmtu
berapa kali aku terbakar dan harapanku sia2
yang mengalirkan air mataku 
kesedihanku tiada meningkat
hubunganku tiada tersisa
dan mataku terluka tidak tertidur...



0 comments: