CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 10, 2010

wanita yang menggegarkansejarah ISLAM!!

kata2 Rabi'ah adawiyah dalam bentuk alunan puisi.....:-

ya tuhanku!
 tenggelamkan aku dalam menyintaimu
 sehingga tiada satu pun yang dapat memalingkan aku dari-mu
 kekasihku tidak menyamai yang lain biar bagaimanapun
 tiada selain Dia dalam hatiku mempunyai tempat mana pun
kekasih ghaib dari penglihatan kudan peribadiku sekali pun
akan tetapi, Dia tidak pernah ghaib didalam hatiku walau sedetik pun....


aku mencintaimu....
oh!! tuhan tercinta...
dengan cinta penuh kesenangan...
kerna Engkau-lah yang layak dicintai...
adapun cinta hawa
maka aku sibuk mengingatimu daripada yang lain..
ku harapkau bukan takbir untukku
sehingga aku dapat memandang-mu...
maka ujian yang ini dan itu bukan untukku
melainkan hanya untukmu....

bagi Rabi'ah Adawiyah,bukan cinta apabila penghambaan manusia ada ganjaran...
juga bukan cinta,apabila ibadah manusia memiliki tujuan duniawi,

0 comments: